Favrskov Radikale Venstre

Pressemeddelelse: Morten Østergaard besøger Favrskov

Mandag d.11. april besøger den radikale leder Morten Østergaard Favrskov under overskriften ”Flygtninge og uddannelse”.

Besøg på Frijsenborg Efterskole og Hadsten Højskole samt et åbent borgermøde om flygtningekrisen står på programmet, når Morten Østergaard mandag d. 11. april kl. 15.00 starter sit besøg i Favrskov.

Når Morten Østergaard på mandag eftermiddag ankommer til Frijsenborg Efterskole i Hammel, starter et besøg under overskriften ”Flygtninge og uddannelse”.

Kl. 15 modtager forstander Jens Petersen den radikale leder på Frijsenborg Efterskole. Han møder bla flygtninge, som nogle af efterskolens elever læser lektier sammen med i Røde Kors’ lektiecafé i Hammel, frivillige i lektiecafeen, syriske flygtninge som er elever på efterskolen og naturligvis efterskolens elever.

Kl. 16.45-17.15 mødes Morten Østergaard med forstander Jacob Kjærsgaard på Hadsten Højskole, for at høre om Hadsten Højskoles erfaringer med at have flygtninge på højskole i integrationsfasen.

Dagen sluttes af med et åbent borgermøde om tidens vigtigste spørgsmål: Hvordan skal vi håndtere flygtningekrisen? Kan vi finde løsninger sammen? I Europa, Danmark og i Favrskov? Her er der mulighed for at fortælle om erfaringer, gode ideer og sende forslag med den radikale leder tilbage til Christiansborg – og der er naturligvis også mulighed for at høre om de radikale bud på flygtninge- og integrationsområdet.

Alle er velkomne til borgermødet, som foregår på Hadsten Højskole kl. 17.30-18.30.

Morten Østergaards besøg er arrangeret af Radikale Venstre i Favrskov, som senere på aftenen afholder den årlige generalforsamling.

For yderligere, kontakt formand for Favrskov Radikale Venstre, Torben Christensen, tc@radikalefavrskov.dk eller 42800096