Favrskov Radikale Venstre

FREMAD

Nu er det alvor. Det næste valg afgør, hvordan fremtidens Danmark skal se ud.
Vil vi et Danmark, hvor vi åbner døren til fremtiden med samme appetit og mod, som generationer før os? Hvor vi tager hånd om hinanden og vores fællesskab. Hvor vi står fast på vores grundlæggende værdier. Finder rigtige løsninger på virkelighedens problemer. Løfter blikket mod verden. Hvor vi siger ja til Europa, ja til at samle fremfor at splitte, ja til medmenneskelighed og ja til et grønnere Danmark?

Eller vil vi et Danmark, hvor vi er bange for fremtiden? Hvor vi murer andre ude og os selv inde. Hvor vi ikke er lige for loven. Hvor vi siger nej til internationalt samarbejde, nej til at hjælpe mennesker i nød og nej til at gå nye veje med den grønne omstilling, uddannelse og Europa?

Radikale Venstre har alle dage været en fremaddrivende kraft, når konservative kræfter har forsøgt at sætte vores samfund i stå. Og en bølgebryder når politiske kræfter har forsøgt at piske folkestemninger op og splitte befolkningen.

Radikale er en bevægelse, der i mere end 100 år har forandret Danmark. I troen på, at i morgen kan blive bedre end i går. På, at udsyn giver indsigt. Og på, at Danmark skal være det bedste land for alle medborgere. Nye som gamle. Vi har altid lyttet til tidernes skiften og søgt samarbejdet med dem, der ligesom os vil et grønnere, friere og stærkere Danmark.

Danmark forandrer sig. Verden forandrer sig. Men vi kan selv bestemme, hvad vi forandrer os til. I dag må vi sande, at nej til fremtiden er et fattigt svar i en verden, hvor det eneste konstante er forandring. For de kampe vi opgiver på forhånd, vinder vi aldrig.

Lad os tage vores skæbne i egne hænder. Sige ja frem for nej. Finde rigtige løsninger på virkelige problemer.

Det er vores vej med FREMAD - en radikal plan for fremtidens Danmark. FREMAD er vores visioner, værdier og konkrete forslag til, hvordan vi sammen skaber et grønnere, friere og stærkere Danmark.

FREMAD svarer på de store spørgsmål:

• Hvordan bringer vi Danmark fremad?
• Hvordan skal vi leve sammen?
• Hvordan skaber vi ægte tryghed?
• Hvad gør vi med de problemer, der er for store til, at vi kan løse dem selv?
• Og hvordan skal vi lede Danmark, så vi får tilliden og optimismen tilbage?

FREMAD er 132 rigtige løsninger på virkelighedens problemer.
FREMAD er et opgør med symbolpolitikken.
FREMAD er et modsvar til dem, der sælger ud af vores værdier.
FREMAD er et optimistisk syn på fremtiden.

Radikale Venstre er stædige optimister på fremtidens vegne. Ruller vi ærmerne op fremfor at melde hus forbi. Tager vi hinanden i hånden frem for at knytte næven. Løfter vi blikket, frem for at lukke øjnene for virkelighedens problemer. Så kan vi skabe præcis det Danmark, vi ønsker for os selv, vores børn og deres børn.

Tør vi, kan vi.
FREMAD!